• info{at}raycoweb.ir
  • 0919.337.50.82

چگونه با ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ در نرم افزار crm چیتاک به ۳۰ درصد خروجی برسیم؟

چگونه با ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ در نرم افزار crm چیتاک به ۳۰ درصد خروجی برسیم؟

قرار است که در این مقاله به توضیح عنوان ایمیل مارکتینگ بپردازیم و همه آنچه را که لازم است در خصوص این عنوان بازگو نماییم برای اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

ابتدا سخن نیز به تعریف آن پرداخته ایم؛

به یک نوع از بازاریابی مستقیم که با ایمیل صورت می گیرد ایمیل مارکتینگ گویند این روش از بازاریابی یک روش اثر بخش جهت برقراری ارتباط با کاربران و تبدیل نمودن آن ها به مشتری واقعی و وفادار است.

اهمیت بازاریابی ایمیلی

در‌ این روش از بازاریابی می توان با هزینه پایین بازاریابی انجام داد.

  • مشتریان بسیار تازه ای را برای مجموعه خود ثبت کرد.
  • به ساخت پیغام‌ های دارای هدف نیز کمک می‌ کند.
  • کسب‌ و‌ کار شما شناخته تر می شود چرا که یک کسب و کار را به مشتریان بسیاری معرفی می‌ کند.

می توان بهترین علت جهت استفاده نمودن از ایمیل مارکتینگ را این مسئله دانست که یک کانال دارید. پس جدا از قوانین ایمیل، دیگر هیچ نهادی نمی تواند حق دخالت در ارتباطات هر کسب و کار با کاربران خود را داشته باشد.

بازاریابی مارکتینگ را به چه صورت می توان آغاز نمود؟

در شروع کار خود لازم است که کلیه هدف های خود را مشخص سازید چرا که همان هدف ها می توانند خواسته ما از این نوع بازاریابی را مشخص کرده و مسیر ایمیل مارکتینگ را شناسایی نمایند و همه چیز از  نوع کمپین‌ ها، مخاطبان و محتوای ایمیل به این اهداف مربوط است.

در قدم بعدی بهتر است کاربرانی را که می خواهید با آن ها ارتباط برقرار نمایید را شناسایی کرده و بر گزینید یا بهتر است بگوییم بعد از مشخص ساختن هدف باید فهرست ایمیل را نیز مشخص سازید تا اینگونه در کمپین های ایجاد شده توسط شما کاربران را نیز با ارسال ایمیل از هدف های کاری خود با خبر سازید نکته دیگری را که در این قسمت باید عنوان نماییم این است که لازم است تا کمپین‌ های خود را بر اساس رفع نیاز های مخاطبان خود طراحی کرده و ارسال نمایید.

چگونه می توان یک متن مناسب برای ایمیل مارکتینگ خود انتخاب نماییم؟

نکات مهم جهت داشتن ایمیل مارکتینگ حرفه‌ ای

مهم ترین قسمت مطلب این قسمت است پس مطالعه خود در این زمینه را با دقت بالا انجام دهید؛

باز شدن ایمیل‌ های ارسالی شما توسط مخاطبان یک مسئله مهم و موثر در بازاریابی مارکتینگ است و این مسئله زمانی رخ می دهد که شما برای حذب کردن مخاطبان و دیده شدن پیغام های خود ایده های بسیاری را پیدا کرده باشید چرا که با دیده نشدن پیام ایمیلی تمام زحمات شما به هدر رفته و عملا هیچ کاری نکرده‌ اید و این مسئله با شکست در بازاریابی ایمیلی برابری می کند.

توجه فرمایید زمانی که ایمیل‌ های شما اسپم شده باشد یعنی شانسی برای آغاز این بازاریابی ندارید پس بهتر است از فیلترهای دارای اسپم استفاده نکنید و در هر زمان تلاش کنید که ایمیل‌ های کاربر‌ پسند با استفاده از نرم افزار سی آر ام فرستاده باشید تا با این روش از اسپم شدن خود نیز جلوگیری نموده باشید.

همیشه باید به روز رسانی کردن فهرست کاربران را به یاد داشته و انجام دهید

در بازاریابی ایمیلی بیشترین کار انجام شده این است که مدام ایمیل ها با محتوا های جذاب را برای مخاطبان ارسال نمایید پس مهم است که این مخاطبان چه کسانی هستند و هدف های شما را دنبال و کسب و کارهایتان را به هدف نهایی نزدیکتر می کنند یا خیر جهت این امر لازم است که فهرست خود را به روز کرده و مخاطبان غیر فعال را حذف نمایید اما نکته مهم مسئله در همین لحظه است که پیش از آن که به حذف مخاطبان بپردازید باید ایمیل های جذاب دیگری را برای آن ها ارسال کنید که در صورت جواب نگرفتن برای حذف آنان اقدام نمایید.

کامل کردن زمان‌ بندی

زمان‌ بندی در ارسال محتوای هر ایمیل یک راهکار عالی و موثر برای دیده شدن ایمیل ها است یعنی مشخص سازید که چه ساعتی از روز را می توان برای دیده شدن ایمیل خود مناسب دانست تا بیشترین ایمیل ها در آن ساعات ارسال شوند تشخیص دقیق این زمان دشوار است اما با شناسایی زمان مناسب می توانید نتایج را نیز درخشان تر ببینید.

خط موضوعات خود را برجسته نمایید

زمانی که حرف از دیده شدن ایمیل ها توسط مشتریان به وسط می آید به این نتیجه می رسیم که مهم ترین نکته برجسته ساختن خط موضوعات است با این مسئله می توان

کنجکاوی مخاطبان را بر انگیخته و آن ها را به نحوی وادار به باز کردن ایمیل خود سازید بهتر است در این امر از عدد نیز استفاده کرده تا نظر مخاطب خود را جلب کنید و از یک لحن کاملا دوستانه و صمیمی استفاده نمایید.

مزیت های بازاریابی ایمیل مارکتینگ

با این روش از بازاریابی می توانید پیغام های هدفمندی را ایجاد نموده و برای مخاطبان خود ارسال نمایید

در ایجاد یک رابطه مناسب با مخاطبان به شما کمک بسیاری می‌ کند

نرخ پاسخ دادن به کمپین‌ های بازاریابی مستقیم را با بهبود بسیار روبرو می سازد.

 مزایای ایمیل جهت انجام بازاریابی کدامند؟

  • دسترسی راحت و آسان از هر نقطه جغرافیایی
  • مقرون به صرفه بودن این شیوه
  • سریع و بدون وقفه بودن ایمیل
  • ایمیلمی تواند امکان ارجاع ساده تری را فراهم سازد.
  • این شیوه از هدر رفتن کاغذ ها برای بازاریابی هر کسب و کاری نیز جلوگیری می کند

سخن پایانی

با توجه به مطالب ذکر شده در این محتوا می توان اینگونه نتیجه گرفت که با  کمی دقت و تلاش به بهترین نحوه ممکن این شیوه از بازاریابی را پیش برد و مخاطبان بسیاری برای کسب و کار خود جذب نمایید تا کسب و کار شما به صورت مداوم از حمایت های افراد برخوردار شود.

تیم مشاوره بازاریابی نرم افزار crm چیتاک در هر لحظه آماده ارائه توضیحات به منظور ایجاد کمپین های فروش و دیجیتال مارکتینگ هستند.