• info{at}raycoweb.ir
  • 0919.337.50.82

شرح وظایف پشتیبانی شبکه پیشگام رایانه چیست؟

پشتیبانی شبکه را می توان مجموعه ای از فعالیت ها در زمینه خدمات شبکه کامپیوتری تعریف کرد که برای نگهداری، نگهداری و حل مشکلات شبکه انجام می شود. این مشکلات ممکن است به طور کلی در سطح سخت افزار شبکه مانند رایانه ها، سرورها، تجهیزات شبکه، ماشین های اداری، تجهیزات امنیتی الکترونیکی یا در سطح زیرساخت های شبکه مانند کابل شبکه، ترانک شبکه، رک، پچ پنل، کیستون ها و به زودی. یا ممکن است در سطح نرم افزارهای شبکه مانند پشتیبانی شبکه، نرم افزار سرویس گیرنده و سرور و همچنین سیستم عامل ها رخ دهد.

شبکه های کامپیوتری

رشد سریع و نفوذ فناوری شبکه های کامپیوتری در تمامی مشاغل باعث شده است که تمامی گروه ها اعم از شرکت ها و سازمان ها برای حفظ سیستم های کامپیوتری و تجهیزات شبکه خود با مشکلات و نگرانی های زیادی مواجه شوند. توانایی و دانش لازم برای حل مشکلات خود در زمینه پشتیبانی سیستم های کامپیوتری را ندارند و از طرفی به دلایل مختلف از جمله نیروی کار کم و یا هزینه بالا قادر به استخدام نیروی کار ماهر و ماهر نیستند. بنابراین نیاز به یک شرکت پشتیبانی شبکه فناور محور با تیم کاری جدید و متخصص مانند تکنویار و یا یک شرکت پشتیبانی شبکه با سابقه بسیار طولانی و مورد اعتماد مثل پیشگام رایانه به شدت احساس می شود. این شرکت ها با قراردادهای پشتیبانی بلند مدت و کوتاه مدت در قسمت پشتیبانی شبکه می توانند بسیاری از مشکلات شرکت ها را در این زمینه حل کنند.

شبکه های کامپیوتری

پشتیبانی شبکه چیست؟

به طور کلی به مجموعه خدماتی که برای نگهداری و عیب یابی هر شبکه انجام می شود، خدمات پشتیبانی شبکه می گویند. هر کاری که یک تکنسین شبکه برای عیب یابی و بهینه سازی شبکه انجام می دهد، خدمات پشتیبانی نامیده می شود.

شاید در تعریف پشتیبانی شبکه فراموش کرده باشید که آینده نگری یکی دیگر از وظایف کارشناسان پشتیبانی شبکه است و حتی راه اندازی سرویس های جدید و به روز رسانی شبکه وظیفه یک پشتیبان متخصص است.

متخصصان پشتیبانی شبکه مشکلات شبکه کامپیوتری را تجزیه و تحلیل، عیب یابی و ارزیابی می کنند. آنها نقش مهمی در حفظ شبکه های سازمان مانند انجام پشتیبان گیری از فایل ها دارند. آنها از طریق پیکربندی سخت افزار و آموزش کاربر نهایی به ایمن و ایمن نگه داشتن شبکه کمک می کنند.

شرح وظایف پشتیبانی شبکه

شرکت های پشتیبانی شبکه وظایفی دارند. در ادامه شرح وظایف پشتیبانی شبکه پیشگام رایانه را شرح می دهیم.

  •  نگهداری و حفاظت از شبکه
  • حفاظت از تمامی سیستم های سازمان یا شرکت
  • ارتقاء زیر ساخت ارتباطات شرکت یا سازمان
  • نصب و راه اندازی نرم افزار و سخت افزار جدید ( سرور، پرینتر، تجهیزات کامپیوتری و …)
  • طراحی و نصب و نگهداری ارتباطات، اشتراک فایل و منابع اطلاعاتی
  • رفع ایرادات شبکه
  • آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه

کارشناسان و تکنسین های شبکه در بخش پشتیبانی وظیفه نگهداری و مراقبت از سیستم ها و تجهیزات را دارند به گونه ای که شرکت ها و صاحبان مشاغل کمترین مشکل و مقرون به صرفه ترین هزینه های نگهداری کامپیوتر را در این بخش داشته باشند. کارشناسان شبکه درک عمیقی از مزایا و معایب شبکه های کامپیوتری مختلف دارند.

هدف از پشتیبانی شبکه

هدف اصلی این قسمت از تعریف پشتیبانی شبکه، نگهداری تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شبکه یا به عبارتی پشتیبانی مطابق با اصول و استانداردها می باشد. در این بخش کلیه تجهیزات شبکه اعم از: کامپیوتر، سرور، سوئیچ، روتر، مودم، اکسس پوینت و ... به همراه تجهیزات و زیرساخت های پسیو شبکه مانند کابل، داکت، سوئیچ، سوکت شبکه، رک، پچ پنل و ... .، باید کامل باشد. نقشه شبکه را با جزئیات تجهیزات مستند و مشخص کنید.

مهم ترین بخش پشتیبانی شبکه

انجام این کار یکی از مهم ترین قسمت های پشتیبانی شبکه است، چرا که داشتن اطلاعات مکتوب و به اصطلاح مستند از شبکه به خصوص در شبکه های بزرگ می تواند به مدیران شبکه و کارشناسان پشتیبانی در رفع مشکلات و مسائل کمک زیادی کند. . داشتن اطلاعات شبکه به صورت مکتوب می تواند آگاهی نسبی از وضعیت شبکه را در اختیار صاحبان مشاغل قرار دهد.

 

به جرأت می توان گفت نبود اطلاعات مستند از شبکه یکی از مشکلات عمده شرکت ها در بحث پشتیبانی شبکه است. هر چه اندازه و جزئیات شبکه بیشتر باشد، نیاز به این اسناد بیشتر می شود. نداشتن چنین اطلاعاتی در شبکه های بزرگ می تواند روزها و حتی ماه ها وقت و انرژی را هدر دهد و هزینه های هنگفتی را تحمیل کند.