هر آنچه که باید در خصوص سئو فنی، داخلی و خارجی بدانید
سئو داخلی، خارجی و فنی از جمله مباحث مهمی می باشند که یک سئوکار باید حتما در مورد آنان اطلاعات لازم را داشته باشد. این موضوعات به یک سایت کمک می نمایند تا از دید موتورهای جستجو جایگاه بهتری به دست بیاورند. در دنیای اینترنت و وب اگر مایل هستید که دیده شوید و سایت خوبی داشته باشید لازم است تا آن را برای موتورهای جستجو و خزنده های آنان بهینه نمایید. به این کار SEARCH ENGINE RESULTS PAGE گفته می شود. موتورهای مذکور برای اینکه نتایج جستجوی کاربر را نمایش دهند از یکسری فاکتورهای رنکینگی استفاده می نمایند. این فاکتورها موجب رتبه بندی سایت ها می شوند. لذا هر سایتی که رتبه بهتری به دست بیاورد، در لیست جستجو مکان بالاتری می یابد.
سئو چیست؟
در تئوری می توان بیان نمود که سئو مجموعه ای از فعالیت ها است که موجب می شوند سایت شما هنگام قیاس با سایر رقبا در جایگاه بهتری از دید موتورهای جستجو قرار بگیرند. در مبحث سئو سه فاکتور مهم وجود دارد:
- ترافیک: باید کیفیت ترافیک بهبود داده شود. در واقع با ورود کاربران به وب سایت، آنها باید بتوانند به راحتی هر آنچه که مایل هستند را بیابند. از همین رو سئوکاران تلاش می نمایند که کاربران هدف را با تکنیک های سئو جذب نمایند.
- میزان ترافیک: هر اندازه افراد بیشتری سایت شما را برای بررسی انتخاب نمایند، به همان اندازه ترافیک شما بالاتر است و این مورد روی سئو تاثیر مثبتی دارد.
- نتایج ارگانیک: در تمام موتورهای جستجو، تبلیغات بخش مهمی محسوب می شوند. اگر بتوان بدون پرداخت هزینه و تبلیغ، سایت خود را در بالای نتایج موتورهای جستجو قرار داد، از دید سئو نتیجه بهتری دارد.
به طور کلی باید در نظر داشته باشید که مجموعه فعالیت های یک سئو کار در سه دسته سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی دسته بندی می گردند. هر کدام از این موارد در زیر به تفصیل بیان شده اند.
- سئو داخلی:
به زبانی ساده می توان بیان نمود که مجموعه ای از فعالیت ها که هر وبمستر در داخل سایت خود انجام می دهد در دسته سئوی داخلی قرار می گیرد. این فعالیت ها می توانند شامل موارد زیر باشند:
- انجام لینک دهی خارجی و داخلی
- انتخاب درست عنوان برای تیترها
- قرار دادن عناوین مناسب برای هر مطلب
- نوشتن متای مناسب برای هر مقاله
- بهینه نمودن تصاویر
- ایجاد محتوای مناسب و کاربر پسند
- انتخاب صحیح URL ها
- و ...
وقتی صحبت از سئو داخلی می شود لازم است تا تمام تکنیک ها و اصولی که روی یک سایت پیاده سازی می شوند را در نظر گرفت. با این توضیح فردی می تواند اصول سئوی داخلی را به خوبی پیاده سازی نماید که دسترسی کامل به سایت داشته باشد. در گام اول از پیاده سازی سئو داخلی لازم است تا حتما عناوین کلیدی خوبی برای سایت خود و محتوای مد نظر انتخاب نمایید. با این کار حین جستجو، با سرعت بالاتری مطلب سایت شما ایندکس شده و نمایش داده می شود.
برای اینکه سئو داخلی خوبی داشته باشید لازم است تا از نگارش مطالب بی کیفیت جدا خودداری نمایید. در واقع محتوای شما باید متناسب با نیاز کاربران بوده و بتواند پاسخگوی سوالات احتمالی آنان باشد. اگر در وب سایت شما تبلیغات زیادی درج شود، این امکان وجود دارد که مخاطب خود را خیلی سریع از دست بدهید.
از دیگر نکات مهم در سئو داخلی، کپی نبودن مطالب می باشد. همواره در نظر داشته باشید که کاربران وب سایت شما به دنبال مطالب جدیدی می باشند که بتوانند مشکلات آنان را برطرف نمایند. به همین دلیل بیان می شود که ابتدا کاربر خود و هدف وی را مشخص نمایید. در این صورت می توانید انتظارات آنها را برآورده کنید. از جمله فاکتور هایی که موجب بهبود سئو داخلی سایت می شوند؛ می توان به استفاده از تگ عنوان صحیح، تگ هدینگ خوب، تصاویر مناسب در داخل سایت و سرعت بارگذاری عالی وب سایت اشاره نمود. انجام این موارد اغلب توسط افراد حرفه ای و آگاه نسبت به سئوی داخلی انجام می شود.
- سئوی خارجی:
در سئو خارجی همانگونه که از نام آن مشخص است لازم است تا شما به فاکتورهایی که در خارج از سایتتان قرار دارد، دقت نمایید. مواردی چون بررسی رقبا، انجام لینک سازی خارجی و ... از این دست می باشند. در سئوی خارجی سئو کاران تلاش می نمایند تا وضعیت سایت خود را از نگاه دیگر افراد بهبود دهند. شبکه های اجتماعی از جمله مواردی هستند که می توانند در سئوی خارجی بسیار مهم تلقی شوند و ترافیک ورودی سایت شما را نیز افزایش دهند.
برای آنکه افراد تفاوت سئو خارجی و داخلی را بهتر متوجه شوند، لازم است تا روی قلمروهای سایت خود تمرکز نمایند. در سئو خارجی تلاش می شود تا از تکنیک لینک سازی استفاده گردد. در این صورت شما مطلبی را در وبلاگ سایر سایت ها قرار می دهید و از آن مطلب به مطلب دیگر در سایت خود لینک سازی می نمایید. این کار باعث می شود تا مخاطبان از سایت دیگر وارد سایت شما شوند. با این کار ارزش و اعتبار سایت شما نیز افزایش می یابد زیرا دارای مطالب به مراتب بهتری نسبت به سایت اول است.
با توجه به توضیحات بالا می توان دریافت که سئو خارجی به مجموعه اقداماتی دلالت دارد که در آن دریافت بک لینک باکیفیت مد نظر می باشد. برای دریافت پیوند مذکور می توان از راهکارهای متفاوتی که برخی از آنها در زیر درج شده اند نیز بهره برد:
- انجام تبلیغات محلی
- نوشتن پست مهمان در وبلاگ های مختلف
- ارسال ایمیل های جمعی
- صفحات شبکه های اجتماعی
- و ...
- سئو فنی:
بسیاری از افراد سئو فنی را با نام سئو تکنیکال نیز می شناسند. در سئو فنی مواردی چون سرعت بارگذاری سایت، واکنشگرا بودن وب سایت، امنیت و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد. می توان بیان نمود که این موارد بیشتر با کد های سایت در ارتباط می باشند. از جمله المان هایی که در سئو تکنیکال مدنظر قرار می گیرند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- سرعت بالای لود سایت
- استفاده از SSL برای امنیت سایت
- ساختار درست وب سایت
- استفاده از تگ های HTML خوب
- بهینه سازی وب سایت
- بررسی عمق صفحات وب سایت ها
- و ....
چک لیست ها:
برای اینکه بتوان سایت خود را بهینه نمود و آن را از لحاظ سئو ارتقا بخشید، نیاز است تا در سئو چک لیست هایی تهیه و به آنها پرداخته شود. این چک لیست ها به قرار زیر می باشند:
چک لیست های off page seo:
- در سایت باید ساختارهای ایده آل مانند دسته بندی درست، منو و ... وجود داشته باشد.
- مهمترین بخش ها و محتواهای سایت باید به درستی تعیین شوند تا هسته اصلی وب سایت باشند.
- لینک ها و انکر تکست های مناسب در سایت وجود داشته باشد.
چک لیست on page seo:
- لینک های مناسب در بلاگ وجود داشته باشد.
- بین سایت شما و سایت های بزرگ لینک سازی انجام شده باشد.
- در سایت از برندهای معتبر سخن شود تا اعتبار سایت افزایش یابد.
چک لیست Technical SEO:
- از SSL در سایت استفاده شود تا لینک ها معتبر باشند.
- سایت باید ریسپانسیو باشد و در تمام دستگاه ها به خوبی نمایش داده شود.
- سایت باید با سرعت خوبی لود شود تا نرخ تبدیل افزایش یابد.
البته مواردی که در هر کدام از این سئوها باید بررسی شوند، بسیار زیاد می باشند از همین رو توجه به آنها الزامی است. اگر شما از این موارد به راحتی گذر نمایید، قطعا جایگاه وب سایت به شدت افت می کند.
سایتی در بهترین جایگاه:
با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که سئو بحث مهمی در دنیای اینترنت می باشد. کسب و کارهای آنلاین برای اینکه بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند لازم است تا در لیست نتایج موتورهای جستجو جایگاه خوبی به دست بیاورند. انجام فعالیت های سئو نیز بسیار تکنیکال می باشد. از همین رو افراد حرفه ای و شرکت های کاربلد در این حوزه می توانند به شما یاری دهند. در این شرکت ها افراد تکنیکال با چندین سال سابقه در کنار هم به شما خدمات فنی ارائه می دهند.
سئورب یکی از شرکت های دیجیتال مارکتینگی می باشد که می تواند در زمینه ارائه انواع مشاوره ها، انجام خدمات طراحی سایت، سئو، انجام تبلیغات کلیکی و ... به فعالیت های نوپا کمک نماید که به راحتی پیشرفت نمایند. در سئو رب از یک سو شما می توانید آموزش های مهم و کاربردی در زمینه سئو را فرا بگیرید و از سوی دیگر قادر خواهید بود که جایگاه سایت خود را بهبود دهید. آنچه این شرکت دیجیتال مارکتینگ را از سایر شرکت ها مجزا می نماید این مهم است که یک پل بین آموزش و بازار کار می سازد تا تمام افراد بتوانند از آموزش ها و خدمات آنها بهره ببرند.